Černolické skály

Název akce:
 Účastníci:
duben 2006
Černolické skály aneb Cesta za kuřecím plátkem
MaP, MiP, MaPj, KrP + Nelinka, MiM, Dáša, PeM, JaM, PeR, NaR + Jessa, VaM, HaM, ViM + Bendy

Popis

ČERNOLICKÉ SKÁLY (ČERTOVY SKÁLY) Černolické skály (též Čertovy skály) je skalní masív tvořený pevnými ordovickými křemenci. Je to známé cvičné místo pro horolozce. Nejvyšší vrch v této části, kousek nad zmíněnými skalami, se však jmenuje Červená hlína (487 m). Skály leží v těsném sousedství, ne-li přímo jako součást stejnojmenné vesnice Černolice, která leží kousek za obcí Řitka. Z vrcholu skal je překrásný výhled západním a jižním směrem.
Skály byly využívány průkopníky vertikál minimálně již od roku 1904. V souhlase s tehdejším pojetím byly označovány jako "cvičné" a považovány pouze za přípravu k lezení v horách.
Od roku 2002 jsou skály vyhlášeny chráněnou přírodní památkou (zákaz rozdělávání ohně, lezení po skalách bez povolení, zákaz vjezdu motorových vozidel apod.).
Dostupnost: Vlakem nejlépe právě do Všenor (trať Praha - Beroun), a potom vzhůru do kopce směrem na Hřebeny. Nezahnout po žluté doprava, ale pokračovat traverzem až na silničku. Tam vlevo a po spatření louky touto vpravo vzhůru ku skaliskům. Nebo po hlavní silnici směrem na Jíloviště a Řitku a zavčas uhnout doprava. Z Dobřichovic jezdí také autobus až do Černolic. Autem tam pochopitelně jde dojet rovněž. Nejlépe dálnicí na Strakonice, pak odbočit na Řitku.